Vind jij het doodeng om jezelf te verkopen? Worstel je nog met je elevator pitch en je teksten op social media?
DAN DAAG IK JE UIT.
Hop uit je comfortzone!
Ook al is het spannend. Want heel veel ondernemers vinden dit eng. Ik ook. Vooral bij nieuwe stappen. En toch doe ik het. BAM. Door die spanning heen.
Laat jezelf niet tegenhouden
Want klanten kunnen je pas vinden wanneer je zichtbaar bent. En dan helpt het niet om achter je bureau te blijven schaven aan die perfecte post voor je Instagram. Laat je zien!
Genoeg getwijfeld
Jouw teksten op je website zijn prima voor nu. Je marketingboodschap is helder en je diensten ook. Je weet wie je bent en wat je kunt, ook al voelt het op dit moment misschien anders.
Draag het uit
Vertel anderen waar jij expert in bent. En waarom jij dé go-to persoon bent om ze verder te helpen met hun probleem. Houd je niet in. Bescheidenheid siert je wellicht in je privéleven, maar brengt je zakelijk geen stap verder. Als jij overtuigd bent van je eigen waarde, kun jij anderen ook overtuigen. En dan zien ze in jou dat je een werkelijke meerwaarde gaat zijn voor hun bedrijf.
Oefen je pitch
Zorg dat je een krachtige pitch paraat hebt. ALTIJD. Want je weet nooit wanneer je iemand tegenkomt die je verder kan helpen. In ‘de kracht van een goede powerpitch’ lees je hoe je dit effectief kunt trainen.
Personal Branding
Laat mensen vooral zien wat jou uniek maakt. Natuurlijk ben je een echte vakvrouw, maar dat zijn er meer. Wat bied jij voor unieke reden waardoor klanten jouw product of dienst willen? Daar komt je persoonlijkheid bij kijken. En wat je belangrijk vindt in je werk en leven.
JIJ BENT JE EIGEN MERK
Verwerk dat in de klantbeleving
Ben je eigenwijs? Doe sommige dingen dan net iets anders.
Ben je kleurrijk? Laat dit zien in je huisstijl en de manier waarop jij je kleedt.
Vind je verbinding belangrijk? Zorg dan dat persoonlijk contact bij jou op nummer 1 staat en voer dit door in heel je klantreis.
De meest krachtige manier om jouw kernwaarden over te brengen is door jouw potentiële klanten te laten ervaren waar je voor staat.
Maak daarbij verbinding
Roepen van de daken is een manier, maar niet meteen de meest effectieve.
Goede marketing is vooral gericht op persoonlijk contact, human to human marketing. Ga het gesprek aan met je doelgroep. Probeer om connectie te maken. Zoek uit wat jullie met elkaar verbindt en laat je menselijke kant zien.
“True connection means trust”
En vertrouwen is de basis voor een optimale samenwerking. Dus als je gesprekken voert of berichten op social media plaatst, wees persoonlijk betrokken. Verplaats jezelf in de ander en probeer echt mee te denken. Ook al rolt daar niet meteen een verkoop uit. Je laat wel een indruk achter. En dat betaalt zich altijd terug.
Investeer in de relatie
Een goed netwerk is onbetaalbaar. Klanten komen uit alle hoeken. En de beste reclame is toch nog steeds via-via. Onderschat niet de kracht van een tevreden klant! Dat zijn je echte ambassadeurs. Dus investeer in je zakelijke relaties. Dat betaalt zich zeker terug.
Tip: Wil je leren hoe je een goed netwerk opbouwt? In dit artikel laat ik zien hoe je dit aan kunt pakken.
TIJD OM IMPACT TE MAKEN!
Go for it en laat de wereld zien wat voor een prachtige Business Vrouw jij bent!
0 reacties