Heb jij ook altijd die twijfels?
Heb je zojuist een geweldige tekst geschreven, vanuit je hart,
een blogartikel of een fantastisch inzicht die je graag wilt delen met je volgers…
durf je ‘m niet te plaatsen.
Je stelt het elke keer uit…
Want ja, wat zullen anderen er wel niet van denken?
Zodadelijk krijg je allemaal kritiek op jouw denkwijze…
Ai, ai, ai, wat ga je nu doen?
Ik zal eens zeggen wat je kunt gaan doen:
Plaatsen! Gewoon doen.
Het is wel de zichtbaarheid van jou en je bedrijf waar het hier om gaat. Je hebt een waarde te leveren aan de wereld. Laat jezelf zien!
Dat neemt niet weg dat het soms ontzettend moeilijk is om de stap te gaan zetten. Want dat vond ik in het begin ook knap lastig. Maar iedereen gaat daar doorheen. Nu ben ik regelmatig zichtbaar en ik vind het nog leuk ook, naast de waarde die ik iedere keer lever. Want ik wil ervoor zorgen dat ambitieuze vrouwen voor zichzelf gaan staan en hun leven gaan inrichten op hun voorwaarden. Daar wil ik ontzettend veel waarde voor leveren en ja…daarom ben ik continu zichtbaar op Social Media.
Ik geef je daarom wat tips hoe je zichtbaar kunt worden:
Ben je bang dat anderen jouw bericht wat gewoontjes vinden?
Hou er rekening mee dat iets wat voor jou heel normaal en gewoon is, voor de ander superwaardevol is om te lezen of horen. We maken het altijd moeilijker dan het is. Je wilt een super gelikte post plaatsen.
Maar neem van mij aan: vooral een post met je eigen woorden gaat het beter doen dan alle andere gepimpte posts op Social Media waarin de waarde ver te zoeken is en vol staat met ‘dure’ woorden. Probeer het dus niet té goed te doen. Vertel gewoon wat jij te vertellen hebt en je bereik gaat sky high!
Maar wat ga je delen?
Je zult je als ambitieuze ondernemer regelmatig ontwikkelen zowel persoonlijk als zakelijk. Al deze ontwikkelingen kun je met een gerust hart delen op Social Media. Laat je klanten weten waar je mee bezig bent, zodat ze zien dat ze bij jou moeten zijn, omdat jij hier al kennis van hebt en zij nog niet.
Hoe tevreden zijn jouw klanten over jou?
Deel de recensies van jouw klanten over jouw dienstverlening. Hoe tevreden zijn ze met jou? Wat heb jij voor hun betekend? Hoe was de situatie voordat ze jouw hulp inschakelden? Welke transformatie heb jij voor hun bewerkstelligd? Deel elke positieve ervaring van jouw klanten, hoe groot of hoe klein ook. Je hoeft dus echt niet iedere keer te wachten totdat je een nieuwe testimonial ontvangen hebt. Bij elke kleine vreugdesprong van jouw klant kun je al vragen of je dit mag delen op Social Media. Nieuwe klanten zullen jou dan gaan zien als de expert in de markt. En zo verspreid je je waarde steeds verder en verder.
Tools, tools, tools
Als online ondernemer maak je gebruik van verschillende online programma’s, tools. Regelmatig komen er nieuwe tools online. Er zijn zoveel verschillende tools als er verschillende ondernemers zijn. Dus niet iedereen gebruikt één en hetzelfde pakket aan tools. Hoe gaaf is het dan dat jij bekwaam bent in 1 bepaalde tool (of meerdere 😉 ) Deel je tips over deze tool via Social Media. Geheid dat er mensen zijn die geïnteresseerd zijn in jouw kennis en kunde van deze tool.
(Lees)tips
Heb je pasgeleden een boek gelezen waaruit je veel inzichten hebt gehaald voor jouw ondernemerschap? Deel de tips uit dit boek dan op Social Media, met het boek erbij. Als belezen ondernemer lees je vast ook regelmatig blogs van andere succesvolle ondernemers, deel jouw inzichten over zulke blogs.
Of vraag om een tip bij een topondernemer en deel deze op jouw Social Media. Helemaal top als je deze ondernemer vraagt of je een interview mag afnemen. Als je samen met deze persoon op de foto of video staat en je interview deelt met jouw netwerk, moet je kijken wat dat met jouw zichtbaarheid doet!
Dagelijkse dingen
Op Social Media willen mensen weten wie JIJ bent. Dus naast je bedrijf, welke dagelijkse dingen doe je dan? Deel dit vooral! Mensen willen je leren kennen, wat beweegt jou in het dagelijks leven. Dat is ontzettend belangrijk om te delen, want als er een klik is met jou, dan zullen mensen sneller de stap nemen om zaken bij jou te doen en niet bij iemand anders. We zitten momenteel echt in een ‘human to human market’: waar steeds meer gedigitaliseerd wordt, wordt het menselijke contact steeds belangrijker. Maak dus persoonlijk contact met jouw connecties op Social Media door jouw persoonlijke verhaal te delen.
Nog een laatste tip:
Koop een klein notitieboekje die in je tas past. Neem dit altijd met je mee. Je wordt echt overal geïnspireerd. Noteer welke inzichten je dagelijks krijgt en maak daar een mooi bericht van voor op Social Media. En let op: het hoeft echt niet perfect te zijn, dat bericht. Goed is goed genoeg!
Ik ben nu wel heel erg benieuwd. Wat vind jij eigenlijk het leukste om te delen over jouw bedrijf of over jezelf op Social Media? Laat het me weten hieronder dit bericht.
0 reacties