Daar zit je dan voor je computer.
Je hebt net iemand gesproken die wel interesse heeft in jouw diensten.
Of je even een offerte wilt maken….?
Ja natuurlijk!
Maar dan, wat voor tarief ga je vragen?
Je wilt deze persoon heel graag als klant.
Want het is echt een supertof bedrijf.
En je hebt een klik.
Maar goed, er zijn meer mensen die goed zijn in wat jij aanbiedt.
Dus je wilt niet te duur zijn
Je werkt jouw diensten en uren uit.
Maakt er een mooi “vriendenprijsje” van.
En je houdt nog een troef achter de hand voor als ze dat nog te hoog vindt.
Kat in het bakkie toch?
NEE!
Vraag altijd meer dan je eigenlijk durft
Want lage tarieven laten je onderpresteren.
Een stemmetje in je hoofd zegt: ”Pfff, is dat alles wat je waard bent?”.
En dan ga je hiernaar handelen. Onbewust.
Je saboteert dus je eigen kwaliteit
En dat wil je natuurlijk niet. Voor je klant niet.
Maar ook jezelf doe je er geen plezier mee.
Dare to be big!
Vraag je meer, dan wil je deze waarde ook leveren. Je daagt jezelf uit, je wilt je bewijzen.
En daar zit je groei, jouw kracht, je drive. Dan ga je echt resultaten laten zien. Meters maken.
Want dat is wat klanten kopen: een krachtig resultaat, een transformatie.
Geen middelmatige prestaties voor middelmatige prijzen. Maar grootse stappen.
En als daar een duurder prijskaartje aan hangt dan betalen ze dat
Gewoon omdat ze dit het waard vinden.
Omdat ze jou dat waard vinden.
(Nu jij nog ?)
Dus daag jezelf uit!
Stop met onderpresteren.
En zet je nieuwe tarief in die offerte.
Het bedrag dat je eigenlijk in je hoofd had maar niet durft te vragen.
Wedden dat jij er achteraf heel blij mee bent?
0 reacties